Najbolje iz Srbije
24.03.2021. - 09:32
Proizvodnja vina je ljubav koja obuzima i preokupira
Ovo nije samo još jedna priča o uspehu. Niti je priča o mladosti i entuzijazmu. Nije ni o sreći. Ovo je priča o viziji i ljubavi prema onome što radite, o planovima koji su ostvarivi, o poštovanju porodičnih vrednosti, o zajedništvu i slozi, koji zaista mogu da pokrenu svet
Porodica Aleksić je dobro poznata Vranjancima. Prepoznata i u Srbiji i regionu. To su vredni i marljivi ljudi, već nekoliko decenija u privatnom biznisu. Bogatstvo Dragana Aleksića ne ogleda se, ponajpre, u Fabrici stočne hrane “Nutriko” zasnovane na prirodnom konceptu ishrane domaćih životinja. Niti u hektarima vinograda. Ili u zasadima prvoklasne vinove loze. Njegovo bogatstvo su Dragana, Maja i Marija, njegove ćerke kojima je preneo očaranost vinom i vinogradarstvom.
Ljubav prema vinu je njihova porodična tradicija i deo njihovog detinjstva i odrastanja. “Nas tri smo prva generacija u porodici, koja se komercijalno bavi vinom. Iako smo zvanično registrovali vinariju mnogo ranije, svojim početkom smatramo izlazak na tržište 2012. godine. Naša pojava bila je van svih tadašnjih nepisanih pravila. Žene kao vlasnice vinarije, izlaze na tržište sa sedam etiketa i 100.000 boca. Danas, samo devet godina kasnije, vinarija je u samom vrhu na tržištu vina Srbije, sa 14 etiketa i 500.000 boca“, kaže Maja Aleksić Ilić.
Tri sestre odrasle su u preduzetničkoj porodici. Njima su od najranijeg detinjstva usađene radne navike. Moto roditelja da su „njihovi zaposleni najveći kapital“, primenjuju i danas. Tim vinarije „Aleksić“ čine mladi ljudi, neki od njih od samog početka, svi na istom zadatku, a to je plasman kvalitetnih vina širom regiona i zadovoljstvo krajnjih kupaca.
Vinarija „Aleksić“ jedna je od tri najveće u Srbiji po proizvodnji vina. Današnja proizvodnja dostiže 500.000 litara penušavih, belih, roze i crvenih vina. Pored internacionalnih sorti, chardonnay, cabernet sauvignon, sovignon blanc, u asortimanu Aleksića su i domaće Tamjanika, Smederevka, Vranac. Podizanjem novih zasada, biće proširen i asortiman sorti. Trenutno je pod zasadom 20 hektara na parceli od 69 hektara. Vinarija je dobitnik brojnih priznanja na sajmovima širom sveta. Na policama je preko 90 nagrada, koje su, kako ističu, potvrda za zalaganje celog tima.
Na pitanje da li je vinarija „Aleksić“ svojevrsni brend Vranja, Maja Aleksić Ilić kategorično ističe: „Apsolutno jeste! Vranje ima dugogodišnju tradiciju u proizvodnji vina i grožđa. Mi smo trenutno jedina vinarija sa našeg područja. Ako ne najveći, onda sigurno jedan od najvećih privatnih proizvođača. Naš najpoznatiji i najprodavaniji proizvod je „Žuti cvet“, koji je i dobio ime po simbolu grada - žutom cveću“.
Ona dodaje da njihov uspeh itekako utiče i na promociju ženskog preduzetništva. „Još uvek se kod nas dele delatnosti na muške i ženske. Žene preduzetnice prolaze kroz iste probleme kao i muškarci. Možda nas je manje, ali preduzetničke muke su iste za sve. Mi smo tu da svojim primerom ohrabrimo sve koji imaju dilemu da li ući u preduzetnički posao ili ne“, kaže Aleksić Ilić.
Uprkos krizi izazvanoj pandemijom koronavirusa, u vinariji Aleksić ne posustaju. U planu je širenje zasada na preostalih 50 hektara, razvoj agroturizma, promocija novih proizvoda. Vinogradarstvo i proizvodnja vina je ljubav koja obuzima i preokupira. „Naša je želja da se ovim poslom bave i deca naše dece“, naglašavaju.
Maja na kraju ističe da recept za uspeh ne postoji. „Morate imati jasnu ideju, morate biti uporni i istrajni. I tada ste na pola puta, druga polovina je sreća. Verujte u sebe!“, poruka je iz vinarije „Aleksić“ iz Vranja.