Najbolje iz Srbije
05.07.2021. - 09:30
Veliki uspeh zanatskog piva
U neposrednoj blizini Smedereva, u moravskom ataru Vranova, nalazi se pivara domaćih zanatskih piva koja je osnovana decembra 2017. godine
Istorija porodične pivare Crow brewery prati veliko zanimanje u oblasti alkoholnih pića od tradicionalnih i prirodnih sastojaka. Priča o zanatskoj proizvodnji piva počinje 2009. godine kada je, iz čiste radoznalosti, vlasnik Boban Novaković u kućnim uslovima počeo svoju mikro proizvodnju u oblasti pivarstva, da bi danas mogao da se pohvali proizvodnjom preko 80 različitih vrsta piva bogate arome.
Kada je počeo svoju priču na tržištu je bilo svega pet ili šest zanatskih pivnica, dok danas, prema rečima vlasnika Bobana, postoji blizu 100 takvih proizvođača. Međutim, bez obzira na činjenicu da se tržište proširuje, on ima odličnu saradnju sa svojim kolegama sa kojima razmenjuje iskustva i savete, bez straha od konkurencije, uz uspešnu saradnju sa velikim pivarama u celoj Srbiji.
Kod mikro pivarstva recept je važan koliko i mašta i spremnost da uvek pomerate granice, a Boban je svakako neko ko svoj posao radi sa velikom ljubavlju i idejama koje svakog dana pretače u stvarnost. Zahvaljujući svom neumornom radu osvojio je nekoliko prestižnih nagrada, kao što je prvo mesto na Festivalu zanatskih piva u Novom Sadu 2017. godine. Koliko marljivo i vredno radi govori i činjenica da na godišnjem nivou iz proizvodnje izađe blizu 100.000 litara piva koje se plasira na tržišta širom Srbije.
Počeci u njegovom radu nisu bili laki, s obzirom na činjenicu da je posao započeo sopstvenim sredstvima. Primarno tržište na samom početku rada bili su lokalni kafići i restorani, dok danas zauzima značajan deo tržišta Beograda, Novog Sada, Niša i Kragujevca, kao i niza manjih gradova. O tome koliko su njegova piva ukusna i aromatična govori i činjenica da su potrošači različite starosne dobi.
Cilj za budućnost je da se u okviru objekta za proizvodnju napravi jedna mala gostionica koja bi omogućila svim ljubiteljima piva jednu domaću atmosferu za uživanje u konzumaciji. Uz to, želi da zadrže svoj prepoznatljivi kvalitet, da ostvare još uspešniju saradnju sa drugim pivnicama i da ostanu verni svojim potrošačima i ljubiteljima piva.