Saopštenja
Istina #NoKosovoUnesco
Povodom inicijative Albanije da samoproglašena Republika Kosovo postane član UNESKO. predsednik Republike Srbije je obavestio svetsku javnost o tome da je to za Srbiju neprihvatljivo.
Prvi korak koji je učinjen jeste obraćanje na Generalnoj Skupštini Ujedinjenih Nacija u kome je ukazano na pogubnost i neprihvatljivost jedne inicijative koja je suprotna međunarodnom pravu i moralnim i običajnim pravilima većine zemalja članica UN: Predsednik je pokrenuo izuzetno aktivnu diplomatsku kampanju i za tri meseca u brojnim razgovorima sa šefovima država i ambasadorima ukazivao na činjenice, razloge i argumente koji govore u prilog tome da jedna teritorija koja nema atribute države postane član UNESKO. Poseban značaj imala je predsednikova poseta Vatikanu i razgovor sa papom Franciskom. Ta poseta je u velikoj meri doprinela da zemlje Latinske Amerike glasaju protiv albanske inicijative.
Drugi važan korak je bio okupljanje ambasadora akreditovanih u Beogradu i iznošenje argumenata i činjenica koje idu u prilog tome da Kosovo ne bude član UNESKO. Tom prilikom je generisan sadržaj u formi tweet wall-a koji je imao ukupan domet od 4 miliona ljudi širom sveta.
Javna diplomatija putem kampanje „Istina, Ne Kosovo Unesko“ (The Truth NoKosovo Unesko) je išla u dva pravca: prvi je preko diplomatsko-konzularnih predstavništava, a druga je putem društvenih mreža i interneta. U tom cilju je u saradnji sa RTS napravljen film na engleskom jeziku “Istina”, u kome se izlaže kratka istorija srpske baštine i prikazuje martovsko uništavanje, a koji je podeljen ambasadorima 80 zemalja i organizacija i predsednicima država sa kojima je predsednik Nikolić razgovarao.
U sklopu kampanje ovaj film i materijal koji u pisanom, ali i vizuelnom obliku govori o vekovima dugoj istoriji Srba na Kosovu, te razlozima zbog kojih Kosovo ne bi trebalo da bude uvršteno među članice UNESKA prosleđen je svetskim medijima i javnosti preko Ministarstva spoljnih poslova, Srpske pravoslavne crkve, DKP mreže i Uprave za dijasporu u više od 90 zemalja širom sveta.
Film je preuzela najveća ruska TV mreža Russia Today (RT), koja emituje svoj signal preko 22 satelita i 230 operatera, sa dosegom od 700 miliona ljudi u preko 100 zemalja. Film je, preveden na engleski, španski i arapski i prikazan je milionima gledalaca širom sveta. Informacija je objavljena i u kineskim medijima sa ukupnim dometoma od 975 miliona ljudi.
Predsednik je među retkima, ako ne i jedini koji je upotrebio internet i društvene mreže za promociju kampanje i apelovao na sve građane da se uključe, deljenjem sadržaja putem interneta.
Kontaktirani su istaknuti i ugledni Srbi u svetu kojima je predsednik Nikolić lično uputio ovaj apel. Između ostalih apelu su se odazvali Vlade Divac, Aleksandar Obradović, dr Lubica Latinović, Velimir Abramović i Nada Basara.
Za nešto manje od 24 časa predsednik Nikolić putem svog Tviter naloga poziva tviteraše da i sami napišu zbog čega misle da savet UNESKA ne bi trebalo da podrži članstvo Kosova.
Film The Truth #NoKosovoUnesco, podeljen je putem društvenih mreža i zabeležio više od 500.000 pregleda, Ukupan domet filma je dostigao više od 1,1 miliona korisnika Fejsbuka. Sadržaj i postovi na ovoj društvenoj mreži ostvarili su reach od 7,4 miliona ljudi – uz organski i plaćeni doseg.
Samo na Tviteru kampanja je uspela da ostvari domet (Reach) od 14,5 miliona ljudi širom sveta – 35+ hiljada tvitova i ukupno 70 miliona impresija (prikaza)
Pokrenut je i sajt nokosovounesco.com koji je za nešto više od dve nedelje postojanja imao 140.000 unikatnih posetilaca koji su otvorili više od 360.000 stranica. Na sajtu se nalazi pregršt sadržaja koji u pisanom, ali i vizuelnom obliku govori o vekovima dugoj istoriji Srba na Kosovu, te razlozima zbog kojih Kosovo ne bi trebalo da bude uvršteno među članice UNESKA
Pokrenuti su i Instagram profil i Fejsbuk stranica NoKosovoUnesco, koja ima više od 40 hiljada fanova na kojima su objavljivane potresne fotografije porušenih spomenika i zapaljenih manastira od kojih se mnogi i dalje nalaze u takvom stanju, ali i na izveštavanje pratilaca o daljem toku dešavanja koja su prethodila glasanju Generalne konferencije UNESKA.
Kampanja ISTINA #NeKosovoUnesko je na društvenim mrežama dospela do 25 miliona ljudi širom sveta, šireći poruku o važnoj temi baziranoj na istorijskim činjenicama – a služeći se najmodernijim alatima komunikacije.
Veoma je važno istaknuti da kampanja ne bi uspela da se brojne ugledne ličnosti, pojedinci, građani Srbije i naši prijatelji širom sveta nisu uključili u projekat. Živela Srbija!