Најбоље из Србије
19.03.2021. - 09:32
Анина фабрика под ведрим небом
Ана Никодијевић из Овсишта једна је од најистакнутијих промотерки Србије, Шумадије, традиције и хуманости у нашем региону. Бави се производњом традиционалних производа, домаће зимнице у „модерном руху”. Својим радом и посвећеношћу, даје допринос промоцији и реализацији и економском оснаживању жена на селу
Четрдесетдвогодишња Ана Никодијевић родом је из Тополе, а удата је у Овсишту. Са поносом истиче да је Овсиштанка, јер ту живи већ пуних 25 година. Удала се млада са 16 година. Пуна духа, истиче да „формално има два факултета” - први од 24 године, ћерку Кристину и други од 22 године, сина Александра.
„Признајем, увек ме је вукла амбиција и новитети у било којој области. Рано, много пре осталих, почела сам да идем на све могуће врсте предавања и едукација“, наводи Ана и истиче колико су били пресрећни када су видели да нам је успео и родио нови засад. „То је осећање које не може да се опише, а ко ме разуме – разуме и зна о чему причам“, каже Ана Никодијевић.
Да би пласирали своје производе отворили су пиљарницу у Крагујевцу 2014. године. „Било је робе која се враћала из пиљарнице, али кренула сам да прерађујем и оно што је преостајало из воћњака и повртњака. Почела сам да правим зимницу за продају у пиљарници и купци су били одушевљени“, објашњава Ана.
Сасвим случајно 2016. године упознала је људе из Регионалне агенције за развој из Крагујевца који су радили пројекте са женама које живе и раде у руралним подручјима и тада је кренула на њихова бројна предавања. „Схватила сам да je оно што ја радим и производим заиста добро, а током њихових едукација постало ми је јасно да је дефинитивно дошао крај малим пољопривредним газдинствима. Производ сам већ имала, па сам кренула са његовим маркетингом“, каже Ана и послушала децу која су јој „открила” да је будућност у онлајн продаји.
Желела је да својој гастрономској понуди да лични печат и почела да улепшава, резбари воће и поврће које је паковала у тегле. Људи су се јављали, за почетак наручујући само по пар тегли да пробају, али им се свидело и онда су кренуле нове, веће поруџбине и пакети „Анине домаће зимнице” са другим и разноврснијим производима.
Данас је производња слатке и слане зимнице њена основна и примарна делатност, а понуда комплетна, буквално – прави мали шпајз. Из слатког асортимана у понуди су домаће слатко, компоти, џемови, сокови и сирупи – све без шећера, за људе који воде здрав живот или имају посебне потребе у исхрани и одређене лекарске терапије попут дијабетичара.
Њено правило је да у нову сезону не улази са производима из претходне. Почетком априла све што је преостало непродато Никодијевићи донирају у хуманитарне сврхе.