Саопштења
Прљава кампања дневног листа „Блиц“.
Београд, 15. мај 2014. године – Служба за сарадњу са медијима председника Републике указује на чињеницу да већ две године готово без престанка траје прљава кампања дневног листа „Блиц“ против председника Републике Србије Томислава Николића, која је очигледно само наставак, коју је исти тај лист водио против њега и у време предизборне кампање 2012. године, стављајући се отворено на страну другог кандидата. О томе сведочи и чињеница да и након две године нису нашли за сходно да Томислава Николића ословљавају адекватно, како тo доликује председнику једне државе, већ га у својим насловима ословљавају са „Тома“.
Грађани Србије су, током претходне две године, могли да читају бројне неистине које је овај „дневни лист“ пласирао, иако је био обавештен о њиховој нетачности. Грађани су тако читали, на пример, о имагинарном дипломатском пасошу председникове таште, али су зато мало могли да прочитају о дипломатским активностима шефа државе, захваљујући којима је умногоме поправљен имиџ Србије у свету. Грађани су могли да нађу и податке да ли су се на прослави поводом откривања споменика Николи Тесли у Сједињеним Америчким Државама јели ћевапи или не, али нису могли да сазнају колико тај споменик значи нашој емиграцији у тој земљи, која је његову израду и постављање и финансирала.
Што је још горе, редакција дневног листа „Блиц“ у пар наврата је грубо повредила безбедност председника наше државе, откривајући регистарски број возила које он користи, као и време када долази у зграду на Андрићевом венцу. Свако ко има бар мало безбедносне културе, а прави новинари би то морали да имају, схвата да се тако нешто једноставно не ради.
Данас је дневни лист „Блиц“ упутио питање Служби за сарадњу са медијима председника Републике, које гласи: ко је председнику Србије поклонио више од два хектара земљишта у Бајчетини?
Као и увек до сада, одговорићемо вам на то питање: председник Ребуплике Томислав Николић је уговором о поклону добио два хектара земљишта од својих синова, што је уредно пријављено Агенцији за борбу против корупције. Да би предупредили наслове типа „О'кле лова?“ или „Има се – може се“, предлажемо новинарима „Блица“ да се распитају колико у Бајчетини кошта земљиште. Међутим, како ваша кампања траје пуне две године, и ма колико се ми трудили да вам изађемо у сустрет одговарајући на сва ваша питања, званичне информације остају у другом плану, а ви пласирате измишљотине са циљем да се омаловажи и дискредитује председник државе. Ваши покушаји манипулације кроз те исте измишљотине вређају интелигенцију грађана Србије.
Нико не спори право дневном листу „Блиц“ да води уређивачку политику какву жели и да пише о чему год жели. То је оно за шта се, између осталог, и председник Николић залагао. Залагао се и да никада више не буде притисака на медије, као што их је било до 2012. године, што је на сопственој кожи он најбоље осетио. Иако ће дежурни душебрижници вероватно рећи да је ово баш то- притисак на медије, то уопште није намера овог саопштења. Намера овог саопштења је да се грађанима још једном укаже оно што већ и сами знају- да у нашој земљи постоји слобода медија, која са собом носи и медије који пишу тенденциозно и не либе се да, из ниских побуда, износе и бруталне неистине.
Служба за сарадњу са медијима председника Републике, али и грађани Србије, очекују од свих медија да буду конструктиван критичар власти, па тако и председника Републике. Да буду корективни фактор нашег рада. Да износе чињенице и конкретне предлоге. Све оно што је дневни лист „Блиц“ очигледно заборавио. Остаје нам само да им пожелимо сву срећу са таквом тенденциозном уређивачком политиком, у којој се може наћи свашта, само не основни постулати новинарства.